--> Jak bezpiecznie korzystać z jacuzzi - Hydropool

Bezpieczne korzystanie z jacuzzi. Przeczytaj, zanim weźmiesz pierwszą kąpiel

jak korzystać z jacuzzi

Kąpiel z hydromasażem to jedna z najprzyjemniejszych metod na pozbycie się napięć i stresu. Dzięki hydroterapii można także złagodzić ból, poprawić jakość snu, zadbać o stawy i rozluźnić mięśnie po treningu. Jednak żeby korzystanie z jacuzzi miało zbawienny wpływ na organizm, trzeba pamiętać o kilku zasadach.

Masaż wodny jest wskazany dla osób w każdym wieku. U dzieci sprzyja prawidłowemu rozwojowi układu ruchu, zaś dorosłym zapewnia odprężenie i lepsze samopoczucie. Hydroterapię zaleca się także osobom prowadzącym aktywny tryb życia, a nawet pacjentom cierpiącym na różne schorzenia. Niemniej istnieją sytuacje, w których lepiej zrezygnować z jacuzzi. Jak korzystać z hydromasażu? Poznaj podstawowe zasady bezpieczeństwa i przeciwwskazania.

Jak korzystać z jacuzzi? Optymalna temperatura

Jeżeli jacuzzi stoi w Twoim ogrodzie dopiero od kilku dni, musisz przyzwyczaić ciało do tej formy relaksu. Na pierwsze sesje masażu poświęcaj nie więcej niż 20 minut. Później możesz przebywać w jacuzzi nieco dłużej (ok. pół godziny), ale raczej wieczorami, gdy wiesz, że prosto po kąpieli pójdziesz spać.

Jak korzystać z jacuzzi, żeby nie przegrzać organizmu? Oto kilka wskazówek:

  1. Dzieci i osoby starsze powinny kąpać się w temperaturze do 35°C.
  2. Cieplejszą wodę, tj. o temperaturze 37-38°C, najlepiej ustawiać wieczorami, przed snem.
  3. Poranne korzystanie z jacuzzi, w celu orzeźwienia i rozbudzenia, powinno odbywać się w temperaturze do 30°C.
  4. W temperaturze 39°C lub wyższej można kąpać się wyłącznie w asyście drugiej osoby i po konsultacji z lekarzem (zwłaszcza w przypadku osób chorych).

Podczas ustawiania temperatury w zbiorniku należy wziąć pod uwagę indywidualne preferencje. Jeżeli ciepły masaż źle wpływa na Twoje samopoczucie, dolej zimnej wody i po chwili zakończ sesję.

Korzystanie z jacuzzi – przeciwwskazania zdrowotne

Chcesz kupić jacuzzi do ogrodu, ponieważ intensywnie trenujesz i chcesz zadbać o kondycję stawów i mięśni? A może cierpisz na permanentny stres i wierzysz, że masaż wodny pomoże Ci się odprężyć? Słusznie!

Zanim jednak poznasz wszystkie zalety hydroterapii dla dzieci i dorosłych, dowiedz się, kto powinien unikać kąpieli w jacuzzi. Jak korzystać z hydromasażu, żeby sobie nie zaszkodzić?

Przeciwwskazaniami są:

  • niska krzepliwość krwi (w tym hemofilia),
  • schorzenia nerek,
  • nieleczone choroby układu krążenia (nadciśnienie, niskie ciśnienie, niewydolność krążenia),
  • cukrzyca,
  • żylaki i pękające żyły,
  • niezagojone rany,
  • niestabilność kręgosłupa,
  • infekcje układu moczowo-płciowego,
  • choroby skórne (grzybica, stany zapalne),
  • menstruacja.

Jeśli chodzi o przyszłe mamy, korzystanie z jacuzzi w ciąży jest możliwe, ale tylko w drugim trymestrze – w I i III nie zaleca się masażu ciepłą wodą.

Zrelaksuj się w jacuzzi. Jak korzystać z hydromasażu w bezpieczny sposób?

W filmach kąpieli w jacuzzi często towarzyszą kolorowe drinki z palemką. Jednak ze względu na możliwość zasłabnięcia, a nawet utonięcia, lepiej unikać hydromasażu pod wpływem alkoholu.

Dotyczy to również leków. Niektóre farmaceutyki powodują senność i otępienie, co w połączeniu z relaksującym działaniem ciepłej wody, zwiększa ryzyko utonięcia.

Jak korzystać z jacuzzi z dziećmi?

Przede wszystkim maluchy zawsze powinny być pod opieką dorosłego. Trzeba przypilnować dzieci, by podczas kąpieli nie wkładały głowy pod wodę i siedziały z dala od otworów odpływowych ze względu na możliwość zassania biżuterii i drobnych elementów odzieży do środka.

Dzieci nie powinny również biegać wokół jacuzzi, ponieważ rozchlapana woda może sprawić, że nawierzchnia stanie się niebezpiecznie śliska.

Zapewnij sobie chwile relaksu i świetnej zabawy w gronie najbliższych. Sprawdź naszą ofertę domowych minibasenów SPA