Ćwiczenia na basenie – w ciąży też możesz być aktywna!

ćwiczenia na basenie w ciąży

W ciąży także możesz cieszyć się świetną kondycją. Gimnastyka na basenie to jedna z najczęściej polecanych aktywności dla przyszłych mam. Zastanawiasz się, jak ćwiczyć w wodzie? Jakie korzyści zapewnia taka praktyka?

Kobiety w ciąży bardzo często zastanawiają się, czy mogą uprawiać sport. Okazuje się, że niektóre aktywności są wręcz wskazane i rekomendowane przez lekarzy. Tak jest właśnie z gimnastyką w basenie. To aktywność, która została wręcz stworzona dla przyszłych mam. Co więcej, ćwiczenia na basenie w ciąży są jedynym sportem, który możesz uprawiać, aż do końca trzeciego trymestru.

Oczywiście możesz zdecydować się na korzystanie z basenu publicznego, jednak równie dobrym pomysłem jest inwestycja w przydomowy mini basen, z którego może korzystać nie tylko przyszła mama, ale i cała rodzina! Jest to z pewnością bezpieczniejsza i wygodniejsza opcja – z własnego basenu możesz korzystać o każdej porze dnia i nocy i masz pewność, że wszystkie standardy sanitarne zostały spełnione.

Wodny trening w ciąży — aktywność to zdrowie!

Ciąża to czas, w którym każda kobieta musi szczególnie dbać o swoje zdrowie. Odpowiednia suplementacja, wypoczynek i stały nadzór lekarza to jednak nie wszystko. Jednym z najważniejszych czynników warunkujących pozytywny przebieg ciąży jest aktywność fizyczna. Ćwiczenia na basenie w ciąży pozwolą Ci polepszyć samopoczucie i kondycję, a przy tym będą w pełni bezpieczne zarówno dla Ciebie, jak i maluszka.

Gimnastyka w wodzie, np. w basenie z przeciwprądem, ma wiele korzyści dla przyszłych mam. Przede wszystkim jest jedyną aktywnością, która nie obciąża stawów i nie powoduje kontuzji.

Oczywiście cel oraz efektywność takich treningów zależy przede wszystkim od etapu ciąży. Możesz bez przeszkód korzystać z basenu w pierwszym trymestrze ciąży, aby popracować nad swoją kondycją i utrzymać wypracowane wcześniej mięśnie. To pozwoli Ci także utrzymać właściwą wagę.

Korzyści regularnego chodzenia na basen w 3 trymestrze ciąży jest bez liku! Zaobserwujesz a przykład, że Twoja postawa ciała będzie lepsza, a ból pleców, mimo zaawansowanej ciąży, wcale nie będzie dawać Ci się aż tak we znaki. Dotyczy to szczególnie odcinka lędźwiowo-krzyżowego.

Bardzo ważną zaletą ćwiczeń w basenie jest to, że wzmacniają one mięśnie dna miednicy. Dzięki temu poród naturalny może przebiegać sprawniej.

Aktywna mama — najlepsze ćwiczenia w wodzie

Chcesz zacząć korzystać z basenu w 3 trymestrze ciąży? A może to dopiero Twoje pierwsze tygodnie? Każdy czas jest dobry, aby rozpocząć ćwiczenia na basenie w ciąży. Ważne jednak, by aktywność ta była właściwie dopasowana do stanu, w jakim się znajdujesz.

Jak z pewnością się domyślasz, przepłynięcie 10 basenów na czas oraz wszystkie inne intensywne aktywności nie są dla Ciebie wskazane. Jakie ćwiczenia będą więc odpowiednie?

Oto kilka przykładowych treningów, jakie możesz wykonać w wodzie, w poszczególnych etapach ciąży:

Ćwiczenia na basenie przyniosą Ci ulgę w wielu dolegliwościach i sprawią, że po prostu poczujesz się lepiej. Pamiętaj, że aktywna mama to zdrowa mama. Dlatego też wyciągnij z szafy strój kąpielowy i po prostu zacznij ćwiczyć. Jeśli będziesz odwiedzać basen w pierwszym trymestrze ciąży, cały jej przebieg będzie dla Ciebie znacznie przyjemniejszy.

Ciąża to idealny czas, by pomyśleć o własnym basenie, który może pojawić się choćby w Twoim ogrodzie czy wewnątrz domu – będziesz mogła korzystać z niego zarówno latem, jak i zimą. Domowy basen będzie idealnym miejscem do spędzania czasu zarówno przez malucha, jak i dorosłych.